Universitair Gezondheidscentrum Heyendael is geopend op:
maandag t/m vrijdag van 08:00u - 17:00u
Spoednummer:
024 3224340 optie 1
Spoednummer: 024 3224340 optie 1
Geopend op: maandag t/m vrijdag van 08:00u - 17:00u

Nieuws

Maart 2018: SOA testen

Heb je onveilig seksueel contact gehad en twijfel je of je misschien een SOA hebt opgelopen? Dan is de huisarts de aangewezen persoon om naartoe te gaan. Onze huisartsenpraktijk biedt de mogelijkheid om een SOA test te doen.

Er is een betrouwbare SOA zelftest voorhanden. Hiervoor nemen vrouwen zelf materiaal af door middel van een swab en leveren mannen urine in. Hierna gaat het materiaal naar het laboratorium, waarna je de uitslag via de huisarts krijgt. Snel en simpel. De kosten van de test gaan van je eigen risico af. Voor de precieze kosten van verschillende testen verwijzen we u naar www.cwz.nl.

Wil je jezelf laten testen terwijl je geen klachten of symptomen hebt, dan kan de assistente je deze zelftest geven. Heb je wel klachten of symptomen, dan is het beter om eerst een afspraak op het spreekuur van de huisarts te maken. Bel ons voor meer op 024 322 43 40. Ben je jonger dan 25 jaar? Dan kan je jezelf ook gratis laten testen bij de GGD op het Sense jongeren spreekuur. Bel 024 329 71 20 voor een afspraak of kijk op www.sense.info voor meer informatie.

 

Februari 2018: Geregistreerd opleiders

Met ingang van januari 2018 is dokter Franca Ruikes geregistreerd als huisartsen-opleider. Dokter Renske Spanninga is al enkele jaren geregistreerd. Samen zijn zij hiermee verantwoordelijk voor het opleiden van de huisartsen van de toekomst binnen UGC Heyendael.

 

Januari 2018: App MijnHuisarts vernieuwd

Onze app MijnHuisarts is vernieuwd. De app is nu beschikbaar via de App Store of Google Play Storehttps://transhis.nl/app. Met deze app kunt u eenvoudig uw eigen medisch dossier inzien, een afspraak maken bij uw huisarts of een herhaalrecept aanvragen. We hopen dat het in de nabije toekomst ook mogelijk is om een e-consult aan te vragen via de app. Heeft u interesse in MijnHuisarts? Vraag dan de inloggegevens aan via de assistente aan de balie. Dit kan, vanwege privacyredenen, niet via de telefoon.

 

Januari 2018: Wij vragen u om uw e-mailadres aan ons door te geven

Onze praktijk wil meer papierloos gaan werken. Om die reden verzamelen we van zoveel mogelijk van onze patiënten hun e-mailadres. Tot voor kort kreeg u bijvoorbeeld nog een briefje mee als u verwezen werd naar het ziekenhuis. Wij willen dit meer digitaal gaan doen en daar hebben we uw e-mailadres voor nodig. Mocht uw e-mailadres nog niet bekend zijn bij ons, wilt u dit doorgeven aan onze assistente? U kunt ook via onze app MijnHuisarts uw e-mailadres doorgeven of aanpassen. Alvast dank voor uw medewerking!

 

Januari 2018: Invullen vragenlijst

Wij vragen patiënten die zich bij ons inschrijven een vragenlijst in te vullen. Aan de hand van deze vragenlijst zijn we beter op de hoogte van uw gezondheid en omstandigheden, waardoor we u beter van dienst kunnen zijn. We stuurden deze vragenlijst al naar nieuwe patiënten, maar we willen deze graag ook versturen aan mensen die al langer ingeschreven staan. Als wij uw e-mailadres in ons bestand hebben, kunt u binnenkort hierover een email van ons verwachten.

 

November 2017: NHG-Kwaliteitscertificaat

Op 6 december 2017 behaalde het UGC Heyendael opnieuw het NHG-kwaliteitscertificaat. Dit certificaat geeft aan dat wij onze kwaliteitsprocessen goed op orde hebben en dat wij daarnaast continu werken aan het verbeteren van onze kwaliteit.Uw reacties, via enquêtes, losse opmerkingen en klachten, helpen ons daarbij verder. Daarnaast bespreken we als team grote en kleine zaken die beter kunnen in onze praktijk en maken daar vervolgens afspraken over. Het UGC Heyendael kent een goede interne controle op bevoegdheid en bekwaamheid van medewerkers bij zelfstandige handelingen. Dit betekent dat belangrijke processen (zoals bijvoorbeeld telefonische bereikbaarheid, de snelheid van het opnemen van de spoedlijn, de borging en fiattering van zelfstandige adviezen en recept uitgifte door onze assistentes) worden geborgd en periodiek worden getest. Onze praktijk voldoet aan actuele hygiënerichtlijnen voor medische apparatuur en onze (onderzoeksruimtes. Het NHG-kwaliteitscertificaat betekent dat u als patiënt van onze praktijk ‘Een gerechtvaardigd vertrouwen kunt hebben in verantwoorde zorg’.

 

November 2017: Aanpassingen bereikbaarheid

Dit jaar hebben we (eindelijk) het parkeerprobleem bij de praktijk op kunnen lossen. In 2018 gaan we werken aan het werken in herkenbare duo’s (u hebt dan twee in plaats van vier huisartsen). Ook gaan we de wachttijd aan de telefoon, en daarmee onze telefonische bereikbaarheid, verbeteren door de inzet van een derde assistente op de maandagochtend.


Oudere berichten:

PARKEERINFORMATIE 2017

CWZ REGELT JAARLIJKSE BLOEDCONTROLE PATIENTEN MET DIABETES OF HARTVAATZIEKTEN

KIJK OP WWW.WATZEGTMIJNPOLIS.NL VOOR INFORMATIE OF DE ZORG DIE U KRIJGT (MEDICIJNEN, BLOEDPRIKKEN, ONDERZOEKEN, VERWIJZING) WEL VERGOED WORDT